A verseny kiírója, a Kreatív Csoport termékeinek kiadója, a Professional Publishing Hungary Kft.
A verseny célja, hogy megtaláljuk a legszebben tervezett és kivitelezett, Magyarországon,
illetoleg magyar nyelven kiadott magazinokat és könyveket, illetve
a legjobb, a nyomtatott sajtóban használt formai megoldásokat.
A verseny kiíróinak célja a lap- és kiadványtervezés és a
magazindizájn fontosságának tudatosítása, a szakma és a szélesebb
olvasóközönség figyelmének ráirányítása arra, hogy a nyomtatott
mufajokban kiemelten fontos, a szöveges tartalommal egyenrangú
szerepe van a termékek vizuális kialakításának.
Pályázók köre:
A Magazin Mánia magazinversenyre pályázhat bármilyen Magyarországon
bejegyzett lap- és könyvkiadási, illetve kiadványkészítési tevékenységet
folytató cég, állandó vagy idoszaki kiadványokkal, illetve könyvekkel.
Nevezhet továbbá hasonló tevékenységu, külföldi cég is magyar
nyelvű kiadványokkal.
Beküldendő munkák:
Az I. csoportba tartozó kategóriáknál a nevezett periodika 2008. július 1. és
2009. június 30. között Magyarországon, illetoleg külföldön, de magyar nyelven
megjelent darabjaiból két különbözo lapszám, számonként öt-öt példányban.
A II. csoportban a nevezett periodika 2008. július 1. és 2009. június 30. között
Magyarországon, illetoleg külföldön, de magyar nyelven megjelent darabja,
öt-öt példányban.
A III. csoportba tartozó kategóriáknál a nevezett munkát tartalmazó
2008. július 1. és 2009. június 30. között Magyarországon, illetoleg külföldön,
de magyar nyelven megjelent kiadvány, két-két példányban,
vagy a nevezett tartalmi elem különálló dokumentum formájában.
Az elso esetben a nevezési lapon, és magában a beküldött kiadványokban
is jól láthatóan jelölni kell, hogy a nevezett konkrét tartalmi egység
pontosan hol található
A IV. csoportban a 2008. július 1. és 2009. június 30. között Magyarországon, illetoleg külföldön, de
magyar nyelven megjelent kiadvány öt-öt példányban.
Kategóriák:
I. TEMATIKUS PERIODIKUS KIADVÁNYOK
Nevezhetoek rendszeresen (évente több alkalommal) megjeleno kiadványok, különféle
alkategóriákban.
Ebben a csoportban a különbözo tematikus alkategóriákba tartozó kiadványokat
az egész termék kialakítására vonatkozó összbenyomás alapján értékeli
a zsűri. A pályázott anyagok elbírálása a layout egésze, a tördelés, a képszerkesztés,
a vizuális megoldások összességének elemzésével zajlik. A lap
tartalmi (újságírói) elemei – a témaválasztás, újságírószakmai kivitelezése, a
cikkek nyelvezete, szerkesztése stb. – nem képezik az értékelés tárgyát, a különbözőtartalmi
elemek összhangja, a szöveges és vizuális elemek összeillesztése viszont igen. Fontos szempont,
hogy a vizuális kialakítás mennyire támogatja a tartalom befogadását, milyen mértékben illeszkedik a kiadvány általános koncepciójába.
Alkategóriák:
A, Noi hetilap
– hetente vagy kéthetente megjeleno, elsosorban noi olvasóközönségnek
szánt kiadványok
B, Noi magazin
– havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal) megjeleno,
elsosorban noi olvasóközönségnek szánt kiadványok
C, Férfimagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban férfi olvasóközönségnek
szánt kiadványok
D, Közéleti és gazdasági magazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban közéleti, gazdasági és politikai
témákat feldolgozó kiadványok
E, Sport- és életmódlap
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban életvitellel, életmóddal,
sporttal kapcsolatos tematikákat feldolgozó kiadványok
F, Programmagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban
(de évente legalább két alkalommal) megjeleno, általános szabadidos témákat
feldolgozó, programajánlókat tartalmazó kiadványok
G, Musormagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban televíziós és rádiós musorajánlatokat tartalmazó kiadványok
H, Sztármagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban bulvár- és sztártematikával foglalkozó kiadványok
I, Tinédzsermagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal) megjeleno,
tematikájában elsosorban a 10-18 éves korosztályt megszólító kiadványok
J, Gyermeklap
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal) megjeleno,
tematikájában elsosorban a 2-10 éves korosztályt megszólító kiadványok
K, Kulturális lap
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban kulturális témákat – zene, képzomuvészet, színház,
irodalom, egyéb – feldolgozó kiadványok
L, Ismeretterjeszto lap
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban a tudomány, a technika
és a természet tematikájával foglalkozó kiadványok
M, A digitális kultúra lapjai
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban a számítástechnológia,
a mobilkommunikáció és az infokommunikáció kérdéseivel
foglalkozó kiadványok
N, Lakberendezési és építészeti magazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két
alkalommal) megjeleno, elsosorban lakberendezéssel, ház- és kertkultúrával,
belsoépítészettel, dizájnnal foglalkozó kiadványok
O, Autós magazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban autós, motoros és kapcsolódó területekkel foglalkozó lapok
P, Gasztronómiai magazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban a táplálkozás kultúrájával, elméleti és gyakorlati kérdéseivel
foglalkozó kiadványok
R, Márkamagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, kifejezetten valamely elsodlegesen nem
a médiapiacon érdekelt márkához kötheto, a márka fogyasztóit megszólító kiadványok
II. IDŐSZAKI KIADVÁNYOK
Ebben a csoportban nevezhetoek egyes lapokhoz kötheto, de évente csak egy alkalommal megjeleno
speciális idoszaki- és különkiadványok.
A beküldött munkákat az egész termék kialakítására vonatkozó összbenyomás
alapján értékeli a zsuri. A pályázott anyagok elbírálása a layout egésze,
a tördelés, a képszerkesztés, a vizuális megoldások összességének elemzésével
zajlik. A lap tartalmi (újságírói) elemei – a témaválasztás, újságírószakmai kivitelezése, a cikkek nyelvezete, szerkesztése stb.
– nem képezik az értékelés tárgyát, a különböző tartalmi elemek
összhangja, a szöveges és vizuális elemek összeillesztése viszont
igen. Fontos szempont, hogy a vizuális kialakítás mennyire
támogatja a tartalom befogadását, milyen mértékben illeszkedik
a kiadvány általános koncepciójába.
III. KIADVÁNYELEMEK
Ebben a csoportban a különbözo alkategóriákban nem teljes kiadványok,
hanem egyes magazinokban megjeleno különbözo konkrét, azaz egy-egy
megjelenéshez kötodo konkrét alkotóelemei nevezhetoek. A zsuri a beküldött
munkák összhatását, technikai megvalósítását, illetve relevanciáját vizsgálja.
A, címlap
– tetszoleges kiadvány nyitó- vagy borítólapja
B, tematikus összeállítás
– tetszoleges kiadványon belüli, egy cikknél hosszabb terjedelmu, de egy témát,
témakört feldolgozó tartalmi egység
C, tartalomjegyzék
– a kiadvány tartalmi összefoglalását, az olvasó tájékozódását segíto elem
D, cím-/felcím-/leadmegoldás
– egy adott cikkhez tartozó cím, felcím, illetve fejléc bevezeto tipográfiai megvalósítása
E, infografika
– tetszoleges kiadványban cikk vagy cikksorozat mellett megjeleno elemzo-értelmezo-adatközlo
grafikai megoldás
F, innovatív tipográfiai vagy nyomdai megoldás
– tetszoleges kiadvány bármely részén alkalmazott tördelési vagy technológiai megoldás
IV. KÖNYVEK
Ebben a csoportban egyedi könyv-kiadványok nevezhetoek. A beküldött
munkákat az egész termék kialakítására vonatkozó összbenyomás alapján
értékeli a zsuri. A pályázott anyagok elbírálása a layout egésze, a tördelés,
a képszerkesztés, a vizuális megoldások összességének
elemzésével zajlik. A benevezett könyvek tartalmi elemei
nem képezik az elbírálás részét, de a zsűri kiemelt figyelemmel
tekint a tartalom és forma egységére.
A, Szépirodalom
– A szépirodalom körébe tartozó, tetszőleges fikciós mufajú
(regény, kisregény, novelláskötet, verseskötet stb.) kiadványok.
B, Szórakoztató irodalom
– Tömeges fogyasztásra szánt tetszoleges fikciós mufajú kiadványok
C, Non-fiction muvek
– Tetszoleges nem fikciós mufajú (riport- vagy dokumentumkönyv, életrajz,
napló, útikönyv stb.) ismeretterjeszto kiadványok
D, Szakkönyvek, tankönyvek és kézikönyvek
– oktatási és tudományos célból készült, nem irodalmi mufajú kiadványok
E, Albumok
– alapvetoen a vizuális tartalomra építo, jellemzoen tematikus,
gyujteményes kiadványok
F, Szakácskönyvek
– Gasztronómiai tárgyú kiadványok
G, Gyermek- és ifjúsági könyvek
– Fiataloknak szánt különbözo mufajú (mesekönyv, verseskönyv, gyerekregény,
ifjúsági regény, stb.) kiadványok
H, Egyéb könyvek
– Az előző kategóriába be nem sorolható könyves kiadványok
A nevezés menete:
1. A pályázati lapok és nevezési feltételek letölthetok
a www.kreativ.hu/magma honlapról vagy kérhetoek
a Kreatív szerkesztoségében:
Professional Publishing Hungary Kft.
1037 Budapest Montevideo u. 3/b. Tel.: 430-4563
Matiszkó Kitti (matiszkok@kreativ.hu).
2. A kitöltött pályázati lapot és a benyújtandó anyagokat postai úton
vagy futárral a szerkesztoség címére lezárt borítékban, egyben,
hiánytalanul kell eljuttatni:
Professional Publishing Hungary Kft.
1037 Budapest Montevideo u. 3/B.
Tel.:430-4563, Fax:430-4579
3. Nevezési határidő: 2009. szeptember 15.
4. A nevezési adminisztrációs díj:
Egy illetve két nevezés esetén nevezésenként: 19.000 Ft+áfa
Három illetve négy nevezés esetén nevezésenként 16.000 Ft+áfa
Öt illetve ennél több nevezés esetén nevezésenként 13.000 Ft+áfa
5. A nevezési díjat nyolc napos banki átutalással, a pályázati anyagok beérkezése
után kiállított számla alapján kell befizetni.
A nevezési díj befizetésének hiányában a pályázati anyag nem zsűrizhető.
A nevezéshez szükséges anyagok:
1. KITÖLTÖTT, KINYOMTATOTT, ALÁÍRT ÉS LEPECSÉTELT
NEVEZÉSI LAP EGY PÉLDÁNYBAN.
2. A BEKÜLDÖTT MUNKÁK A FENTEBB BEMUTATOTT
FORMÁBAN ÉS TERJEDELEMBEN.
Zsűrizés, díjátadás:
1. Valamennyi érvényes, 2009. szeptember 15-ig beérkezett pályázati anyagot
a nevezés lezárulta utáni négy hét folyamán szakérto zsuri bírálja el.
2. A zsuri a beérkezett nevezésekbol minden kategóriában rövidlistákat alakít ki.
3. A rövidlistára került pályázók közül választja ki a zsuri a kategóriák gyozteseit.
4. A zsuri döntésének megfeleloen kiosztásra kerülhetnek az Év Magazinja, illetve
az Év Könyve nevu, az év legkiválóbb kiadványainak járó fodíjak, illetve
az összességében legjobb munkákkal nevezo magazin-, illetve könyvkiadót
jutalmazó Az Év Magazinkiadója és az Év Könyvkiadója cím is.
5. A zsűri fenntartja a jogot arra, hogy egyes kategóriákban
– elegendo nevezés, vagy megfelelo színvonal híján – ne válasszon
gyoztest, vagy akár rövidlistát se állítson össze.
6. A zsuri fenntartja annak jogát, hogy a megítélése szerint nem
megfelelo kategóriába érkezo nevezéseket átirányítsa egy másik
kategóriába.
7. A Magazin Mánia díjainak átadására 2009. októberében,
késobb megnevezendo helyen kerül sor.
A zsűri elnöke:
Pálfi György,
a Moholy-Nagy Muvészeti Egyetem docense
A zsuri tagjai:
Pampuryk Péter, grafikus
Kuszkó Raymund, grafikus
Szénássy Alex, a Laboratory Ideas ügyvezetoje
Szigeti Péter, a Kreatív foszerkesztoje
Utolsó kommentek