Címkék

3d (5) 8bit (4) above, (4) absolut (3) action (3) action, (10) ad (3) adidas (8) adv (6) adv, (3) advertising (10) alkohol (5) állat (5) allat (4) állat, (8) animáció (4) animacio (9) animacio, (12) anime, (6) apple (4) art (74) art, (30) artwork (50) artwork, (14) asztal (10) asztal, (4) audi (3) auto (22) autó (15) auto, (8) baba, (4) babu (3) babu, (6) balatonsound (4) Banksy (12) barokk, (3) Berlin (5) bicaj (3) bicikli (36) blog (6) BMW (5) bolt (5) Bor (5) borító (5) brand (5) bringa (56) bringa, (13) budapest (34) buli (25) butor (28) bútor (6) butor, (20) celeb, (7) celeb (9) cipo (9) cipő (18) cipo, (3) cirkusz, (4) coca (5) Cola (5) concept (15) concept, (4) crossover (3) csaj (17) csajok (6) csoki (5) csokolade, (5) csomagolas (21) csomagolas, (3) cuki (3) cukor (3) custom (12) DarthVader (3) dekor (12) dekor, (7) design (245) design, (107) deszka (17) digital (15) digital, (11) divat, (22) divat (82) DIY (9) diy (14) diy, (20) doityourself (26) doityourself, (21) dollár (3) eco (12) eco, (15) egészség (6) egyedi (11) ekszer (5) ékszer (9) ekszer, (3) eletrajz, (3) ember (6) enterior (18) enterior, (48) epiteszet (3) építészet (21) építészet, (15) epulet (5) epulet, (13) esemény, (6) esemeny (78) esemény (20) esemeny, (52) étel, (6) étel (14) exclusive (32) exclusive, (25) extrém (3) extrem (17) extrem, (11) fa (6) facebook (3) fashion (4) fast food, (6) fenntartható (3) feny (7) feny, (3) fénykép (4) ferfi (3) festék (7) festékszóró (4) festés (7) festes (21) festes, (17) festészet (3) festival (7) festmeny (20) festmény (3) festmeny, (33) fesztivál (3) figure, (4) film, (26) film (56) fixi (6) fless (4) fless, (6) foto (54) fotó (14) foto, (41) fotografia (7) füles (4) furdoszoba (9) fürdőszoba (3) furdoszoba, (6) futás (8) future (4) galeria, (4) geek (16) geek, (21) gerilla (6) giccs (5) gitár (3) google (3) gördeszka (21) gourmand (9) graffiti (111) graffiti, (52) grafika (30) grafika, (15) green (25) green, (15) hand made (6) hand made, (16) hangfal (5) hangfal, (5) haring (3) hiphop (4) hipster (3) hip hop (7) home made (5) home made, (6) horror (9) horror, (6) humor (10) IKEA (4) ikon (3) illusztracio (35) illusztracio, (13) indie (5) ingyenes, (3) installacio (8) installacio, (11) interior (8) interior, (7) interju (8) interjú (13) iPhone (10) ipod (3) iroda (6) iroda, (10) ital (16) japán (3) japan (7) japan, (13) játék, (4) jatek (39) játék (16) jatek, (13) kabitoszer (3) kabitoszer, (4) kaja (4) karacsony, (3) karton, (3) kávé (4) Kazetta (3) kep (14) kép (5) kep, (12) kepregeny (3) képregény (3) kerékpár (18) kiallitas (67) kiállítás (7) kiallitas, (38) kiegeszito (22) kiegeszito, (17) kisfilm, (5) klip (41) kocka (5) kocsi (10) kollázs (3) kollázs, (4) kollekció (3) koncert (3) konyha (22) konyha, (5) könyv (16) konyv (5) könyv, (5) konyv, (6) konzol (3) környezetvédelem (16) kortars (7) kortars, (12) kreativ (120) kreatív (14) kreativ, (45) kulcs (3) kult (19) kult, (7) kutya (8) lakas (26) lakás (21) lakas, (19) lakás, (15) lakberendezes (83) lakberendezes, (37) lamborghini (4) lámpa (9) lampa (25) lampa, (9) lánc (4) lego (15) lemez (3) letoltheto, (4) limited (4) limuzin (4) logo (4) London (6) luxus (13) luxus, (6) magazin, (3) magyar (8) mario (4) marketing (8) marketing, (8) matrica (6) matrica, (6) medve (3) mese (3) mese, (5) meztelen (8) meztelenség (6) mindennapi (3) Mini (6) minimál (3) mobil (3) mobiltelefon (4) modell (3) motor (4) mozi (12) mozi, (5) művészet (51) muveszet (59) muveszet, (48) muzeum (4) muzeum, (3) naketano (3) Naptár (4) Nestlé (3) newyork (6) Nike (23) nintendo (8) nintendo, (3) női (5) nyár (4) nyaralás (3) nyereményjáték (3) nyomtatott (3) öko (4) olaj (3) olasz (4) Óra (5) ora (12) package (3) pacman (3) painting (5) painting, (4) pályázat (7) papercraft (4) papir (11) papir, (3) Párizs (5) parizs, (3) parkour (4) parna (14) party (14) pentek (10) pénz (7) photo (9) photo, (5) Photoshop (6) pia (3) piac (4) pixel (6) pixel, (3) plakat (11) plakát (7) plakat, (7) podcast (4) polc (9) polc, (4) póló (3) polo (6) pop (8) pop, (4) pop art (12) porcelán (3) porn, (3) porsche (3) portfolio (12) portfolio, (5) portré (5) portugália, (4) poszter (9) print (3) projekt (4) projektor (3) propaganda (8) propaganda, (8) rajz (18) rajz, (8) rajzfilm (3) rap (5) recept (3) recycle (13) recycle, (4) redbull (4) reklam (51) reklám (28) reklam, (12) retro (20) retro, (3) ruha (43) schweppes (3) science, (4) skate (7) skateboard (9) ski (3) snowboard (8) snowboard, (3) Sör (15) sport, (3) sport (65) sport tuning (3) spray (5) starwars (8) stencil (24) stencil, (16) stop motion (3) street (43) street, (13) streetart (184) streetart, (39) stunt (3) superman (3) szék (8) szek (21) szek, (5) szépség (3) szex (7) SZIGET (8) szin (4) színek (5) színes (5) színház (3) szoba (4) szobor (8) szocio (8) szörf (3) szürreális (3) szurrealizmus (9) tánc (3) tartó (4) táska (7) tavasz (3) tech (4) technik (42) technik, (8) terelvalaszto (3) természet (4) termeszet (15) termeszet, (4) tetko (5) thinkglobalactlocal (23) thinkglobalactlocal, (3) tipografia (4) tipográfia (5) tojás (3) tv (5) ujsag (7) ülés (3) underground (15) underground, (9) urban (118) urban, (8) usa (4) utca (44) üveg (3) város (3) vicc (6) vicces (10) video (108) videó (8) video, (5) vintage (4) visual (4) víz (21) vizual (70) vizual, (4) vodka (4) wamp (3) warhol (7) wii (3) zene (125) Címkefelhő

Magazin Mánia Magyarország első magazindesign versenye

 


A verseny kiírója, a Kreatív Csoport termékeinek kiadója, a Professional Publishing Hungary Kft.
A verseny célja, hogy megtaláljuk a legszebben tervezett és kivitelezett, Magyarországon,
illetoleg magyar nyelven kiadott magazinokat és könyveket, illetve
a legjobb, a nyomtatott sajtóban használt formai megoldásokat.
A verseny kiíróinak célja a lap- és kiadványtervezés és a
magazindizájn fontosságának tudatosítása, a szakma és a szélesebb
olvasóközönség figyelmének ráirányítása arra, hogy a nyomtatott
mufajokban kiemelten fontos, a szöveges tartalommal egyenrangú
szerepe van a termékek vizuális kialakításának.

Pályázók köre:
A Magazin Mánia magazinversenyre pályázhat bármilyen Magyarországon
bejegyzett lap- és könyvkiadási, illetve kiadványkészítési tevékenységet
folytató cég, állandó vagy idoszaki kiadványokkal, illetve könyvekkel.
Nevezhet továbbá hasonló tevékenységu, külföldi cég is magyar
nyelvű kiadványokkal.
Beküldendő munkák:

Az I. csoportba tartozó kategóriáknál a nevezett periodika 2008. július 1. és
2009. június 30. között Magyarországon, illetoleg külföldön, de magyar nyelven
megjelent darabjaiból két különbözo lapszám, számonként öt-öt példányban.

A II. csoportban a nevezett periodika 2008. július 1. és 2009. június 30. között
Magyarországon, illetoleg külföldön, de magyar nyelven megjelent darabja,
öt-öt példányban.

A III. csoportba tartozó kategóriáknál a nevezett munkát tartalmazó
2008. július 1. és 2009. június 30. között Magyarországon, illetoleg külföldön,
de magyar nyelven megjelent kiadvány, két-két példányban,
vagy a nevezett tartalmi elem különálló dokumentum formájában.
Az elso esetben a nevezési lapon, és magában a beküldött kiadványokban
is jól láthatóan jelölni kell, hogy a nevezett konkrét tartalmi egység
pontosan hol található

A IV. csoportban a 2008. július 1. és 2009. június 30. között Magyarországon, illetoleg külföldön, de
magyar nyelven megjelent kiadvány öt-öt példányban.
Kategóriák:

I. TEMATIKUS PERIODIKUS KIADVÁNYOK
Nevezhetoek rendszeresen (évente több alkalommal) megjeleno kiadványok, különféle
alkategóriákban.
Ebben a csoportban a különbözo tematikus alkategóriákba tartozó kiadványokat
az egész termék kialakítására vonatkozó összbenyomás alapján értékeli
a zsűri. A pályázott anyagok elbírálása a layout egésze, a tördelés, a képszerkesztés,
a vizuális megoldások összességének elemzésével zajlik. A lap
tartalmi (újságírói) elemei – a témaválasztás, újságírószakmai kivitelezése, a
cikkek nyelvezete, szerkesztése stb. – nem képezik az értékelés tárgyát, a különbözőtartalmi
elemek összhangja, a szöveges és vizuális elemek összeillesztése viszont igen. Fontos szempont,
hogy a vizuális kialakítás mennyire támogatja a tartalom befogadását, milyen mértékben illeszkedik a kiadvány általános koncepciójába.

Alkategóriák:
A, Noi hetilap
– hetente vagy kéthetente megjeleno, elsosorban noi olvasóközönségnek
szánt kiadványok
B, Noi magazin
– havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal) megjeleno,
elsosorban noi olvasóközönségnek szánt kiadványok

C, Férfimagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban férfi olvasóközönségnek
szánt kiadványok
D, Közéleti és gazdasági magazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban közéleti, gazdasági és politikai
témákat feldolgozó kiadványok
E, Sport- és életmódlap
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban életvitellel, életmóddal,
sporttal kapcsolatos tematikákat feldolgozó kiadványok
F, Programmagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban
(de évente legalább két alkalommal) megjeleno, általános szabadidos témákat
feldolgozó, programajánlókat tartalmazó kiadványok
G, Musormagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban televíziós és rádiós musorajánlatokat tartalmazó kiadványok
H, Sztármagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban bulvár- és sztártematikával foglalkozó kiadványok
I, Tinédzsermagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal) megjeleno,
tematikájában elsosorban a 10-18 éves korosztályt megszólító kiadványok
J, Gyermeklap
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal) megjeleno,
tematikájában elsosorban a 2-10 éves korosztályt megszólító kiadványok
K, Kulturális lap
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban kulturális témákat – zene, képzomuvészet, színház,
irodalom, egyéb – feldolgozó kiadványok
L, Ismeretterjeszto lap
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban a tudomány, a technika
és a természet tematikájával foglalkozó kiadványok
M, A digitális kultúra lapjai
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, elsosorban a számítástechnológia,
a mobilkommunikáció és az infokommunikáció kérdéseivel
foglalkozó kiadványok
N, Lakberendezési és építészeti magazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két
alkalommal) megjeleno, elsosorban lakberendezéssel, ház- és kertkultúrával,
belsoépítészettel, dizájnnal foglalkozó kiadványok
O, Autós magazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban autós, motoros és kapcsolódó területekkel foglalkozó lapok
P, Gasztronómiai magazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább két alkalommal)
megjeleno, elsosorban a táplálkozás kultúrájával, elméleti és gyakorlati kérdéseivel
foglalkozó kiadványok
R, Márkamagazin
– hetente, kéthetente, havonta vagy ritkábban (de évente legalább
két alkalommal) megjeleno, kifejezetten valamely elsodlegesen nem
a médiapiacon érdekelt márkához kötheto, a márka fogyasztóit megszólító kiadványok

II. IDŐSZAKI KIADVÁNYOK
Ebben a csoportban nevezhetoek egyes lapokhoz kötheto, de évente csak egy alkalommal megjeleno
speciális idoszaki- és különkiadványok.
A beküldött munkákat az egész termék kialakítására vonatkozó összbenyomás
alapján értékeli a zsuri. A pályázott anyagok elbírálása a layout egésze,
a tördelés, a képszerkesztés, a vizuális megoldások összességének elemzésével
zajlik. A lap tartalmi (újságírói) elemei – a témaválasztás, újságírószakmai kivitelezése, a cikkek nyelvezete, szerkesztése stb.
– nem képezik az értékelés tárgyát, a különböző tartalmi elemek
összhangja, a szöveges és vizuális elemek összeillesztése viszont
igen. Fontos szempont, hogy a vizuális kialakítás mennyire
támogatja a tartalom befogadását, milyen mértékben illeszkedik
a kiadvány általános koncepciójába.

III. KIADVÁNYELEMEK
Ebben a csoportban a különbözo alkategóriákban nem teljes kiadványok,
hanem egyes magazinokban megjeleno különbözo konkrét, azaz egy-egy
megjelenéshez kötodo konkrét alkotóelemei nevezhetoek. A zsuri a beküldött
munkák összhatását, technikai megvalósítását, illetve relevanciáját vizsgálja.

A, címlap
– tetszoleges kiadvány nyitó- vagy borítólapja
B, tematikus összeállítás
– tetszoleges kiadványon belüli, egy cikknél hosszabb terjedelmu, de egy témát,
témakört feldolgozó tartalmi egység
C, tartalomjegyzék
– a kiadvány tartalmi összefoglalását, az olvasó tájékozódását segíto elem
D, cím-/felcím-/leadmegoldás
– egy adott cikkhez tartozó cím, felcím, illetve fejléc bevezeto tipográfiai megvalósítása
E, infografika
– tetszoleges kiadványban cikk vagy cikksorozat mellett megjeleno elemzo-értelmezo-adatközlo
grafikai megoldás
F, innovatív tipográfiai vagy nyomdai megoldás
– tetszoleges kiadvány bármely részén alkalmazott tördelési vagy technológiai megoldás

IV. KÖNYVEK
Ebben a csoportban egyedi könyv-kiadványok nevezhetoek. A beküldött
munkákat az egész termék kialakítására vonatkozó összbenyomás alapján
értékeli a zsuri. A pályázott anyagok elbírálása a layout egésze, a tördelés,
a képszerkesztés, a vizuális megoldások összességének
elemzésével zajlik. A benevezett könyvek tartalmi elemei
nem képezik az elbírálás részét, de a zsűri kiemelt figyelemmel
tekint a tartalom és forma egységére.

A, Szépirodalom
– A szépirodalom körébe tartozó, tetszőleges fikciós mufajú
(regény, kisregény, novelláskötet, verseskötet stb.) kiadványok.
B, Szórakoztató irodalom
– Tömeges fogyasztásra szánt tetszoleges fikciós mufajú kiadványok
C, Non-fiction muvek
– Tetszoleges nem fikciós mufajú (riport- vagy dokumentumkönyv, életrajz,
napló, útikönyv stb.) ismeretterjeszto kiadványok
D, Szakkönyvek, tankönyvek és kézikönyvek
– oktatási és tudományos célból készült, nem irodalmi mufajú kiadványok
E, Albumok
– alapvetoen a vizuális tartalomra építo, jellemzoen tematikus,
gyujteményes kiadványok
F, Szakácskönyvek
– Gasztronómiai tárgyú kiadványok
G, Gyermek- és ifjúsági könyvek
– Fiataloknak szánt különbözo mufajú (mesekönyv, verseskönyv, gyerekregény,
ifjúsági regény, stb.) kiadványok
H, Egyéb könyvek
– Az előző kategóriába be nem sorolható könyves kiadványok

A nevezés menete:
1. A pályázati lapok és nevezési feltételek letölthetok
a www.kreativ.hu/magma honlapról vagy kérhetoek
a Kreatív szerkesztoségében:
Professional Publishing Hungary Kft.
1037 Budapest Montevideo u. 3/b. Tel.: 430-4563
Matiszkó Kitti (matiszkok@kreativ.hu).


2. A kitöltött pályázati lapot és a benyújtandó anyagokat postai úton
vagy futárral a szerkesztoség címére lezárt borítékban, egyben,
hiánytalanul kell eljuttatni:
Professional Publishing Hungary Kft.
1037 Budapest Montevideo u. 3/B.
Tel.:430-4563, Fax:430-4579

3. Nevezési határidő: 2009. szeptember 15.
4. A nevezési adminisztrációs díj:
Egy illetve két nevezés esetén nevezésenként: 19.000 Ft+áfa
Három illetve négy nevezés esetén nevezésenként 16.000 Ft+áfa
Öt illetve ennél több nevezés esetén nevezésenként 13.000 Ft+áfa
5. A nevezési díjat nyolc napos banki átutalással, a pályázati anyagok beérkezése
után kiállított számla alapján kell befizetni.

A nevezési díj befizetésének hiányában a pályázati anyag nem zsűrizhető.
A nevezéshez szükséges anyagok:
1. KITÖLTÖTT, KINYOMTATOTT, ALÁÍRT ÉS LEPECSÉTELT
NEVEZÉSI LAP EGY PÉLDÁNYBAN.
2. A BEKÜLDÖTT MUNKÁK A FENTEBB BEMUTATOTT
FORMÁBAN ÉS TERJEDELEMBEN.

Zsűrizés, díjátadás:
1. Valamennyi érvényes, 2009. szeptember 15-ig beérkezett pályázati anyagot
a nevezés lezárulta utáni négy hét folyamán szakérto zsuri bírálja el.
2. A zsuri a beérkezett nevezésekbol minden kategóriában rövidlistákat alakít ki.
3. A rövidlistára került pályázók közül választja ki a zsuri a kategóriák gyozteseit.
4. A zsuri döntésének megfeleloen kiosztásra kerülhetnek az Év Magazinja, illetve
az Év Könyve nevu, az év legkiválóbb kiadványainak járó fodíjak, illetve
az összességében legjobb munkákkal nevezo magazin-, illetve könyvkiadót
jutalmazó Az Év Magazinkiadója és az Év Könyvkiadója cím is.
5. A zsűri fenntartja a jogot arra, hogy egyes kategóriákban
– elegendo nevezés, vagy megfelelo színvonal híján – ne válasszon
gyoztest, vagy akár rövidlistát se állítson össze.
6. A zsuri fenntartja annak jogát, hogy a megítélése szerint nem
megfelelo kategóriába érkezo nevezéseket átirányítsa egy másik
kategóriába.
7. A Magazin Mánia díjainak átadására 2009. októberében,
késobb megnevezendo helyen kerül sor.

A zsűri elnöke:
Pálfi György,
a Moholy-Nagy Muvészeti Egyetem docense
A zsuri tagjai:
Pampuryk Péter, grafikus
Kuszkó Raymund, grafikus
Szénássy Alex, a Laboratory Ideas ügyvezetoje
Szigeti Péter, a Kreatív foszerkesztoje
 

2009.07.22. 11:47 | Zoltan Baranyai


A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapibetevo.blog.hu/api/trackback/id/tr331260707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

 

süti beállítások módosítása