A kultúra nem ART...
Mindenkinek, akit érdekel a street, a szürrealizmus, a pop és a kult mint lifestyle.
Nektek, kultúrarcoknak, a mindennapi betevő.
Nagy adag, ízlésesen tálalt művészet, érdekességekkel körítve, képekkel fűszerezve.
fürdőszoba galériák:
Sosem láttam mág ilyet! Elöször azt sem tudtam, honnan nézzem. Nagyon szép dizájn, praktikusnak ug... (2013.06.22. 21:16)Különleges mosdó
Míg angol közönség már örülhet, az amerikai pedig a körmét rágja a Banksy film közelgő premierjéig, addig a magyar rajongóknak várniuk kell a dvd megjelenéséig vagy addig, amikor végre letölthető lesz az Exit Through The Gift Shop.
De hála néhány kreatív „location managernek” nem csak dokumentumfilmekben láthatunk street art műveket. Korábbi tucatfilmek újranézése néha kellemes meglepetést tartogathat. Íme néhány példa:
Az első filmes helyszín New York ráadásul a művész is ugyanaz. Mind a 28 Nap (2000), mind a Szex és New York (2000) egyik részében WK Interact munkái díszelegnek a háttérben. Az eredetileg francia művész több mint tíz éve él és alkot az urbánus művészetek szülővárosában.
Míg Sandra Bullock és Dominc West csak gyorsan elrohannak az álarcos fegyveresek képei előtt, addig Kim Cattrall és Sarah Jessica Parker lassan andalognak, a hátuk mögött egy tűzfalat befedő murallál, amit egész sokáig látni enged a kamera.
Londonban nem nehéz Banksy munkáiba botlani, így a Hopton Street egykori Lufis lánykája is látható Woody Allen Matchpoint (2005) című filmjében. A galád főszereplő Jonathan Rhys Meyers épp a Temze partjára siet, hogy a folyóba dobja a gyilkosság tárgyi bizonyítékait, de azért még visszafordul megcsodálni a műremeket.
Nem úgy a Csavard be, mint Beckham (2002) című film készítői. Ugyanis a sportcipő vásárlását bemutató jelenetben a metrólépcsőn megbújó Space Invader jószerével észrevétlen maradt. Pedig mennyire adta volna magát egy jó közeli a francia mozaikrakó művéről: föld-lépcső-cipő….Sebaj, a filmbéli külvárosi lányok beszabadulva a centrumba csak az ismert utat járják, így visszafelé menet is látható a kis űrlény.
Egyszóval érdemes leporolni a korábbi dvd-ket vagy vhs kazettákat és újra nézni a nagyvárosi kortárs filmeket, hátha több ilyen részlet előkerül. Ha ismertek ilyet, írjátok meg!
Az iPad hátulja jóval nagyobb, mint egy iPhone vagy iPod-é, így több tér áll a kreatívok rendelkezésére, hogy valami érdekes designt alkossanak. Bár pár képet már láthattunk egy két Mac-en, de azért még mindig vannak jó és új dolgok, amivel feldobhatjuk a semmiresejóviszontkurvadrága iPad-ünket.
Tegnap este startolt a lassan nagykorúságát ünneplő Titanic Filmfesztivál, mely idén is számos filmcsemegével szolgál az igényes mozgóképek kedvelői számára.
Megjelent a LIST divat, design és művészeti magazin nulladik, bemutatkozó száma Generáció címmel
A LIST az első olyan független digitális kiadvány Magyarországon, ami keresztezi a klasszikus glossy divatmagazinok felépítését és az internet innovatív előnyeit, egyedi szemléletével gazdagítva a hazai palettát.
Tartalmát tekintve a divat, design és a különböző művészeti ágak határait az ezen területeken alkotó kreatív tehetségek bemutatására fókuszálva térképezi fel.
Kiaknázva az egyre több lehetőséget nyújtó webtechnológiákat, hazánkban egyedülálló módon teljes mértékben online megtekinthető, megosztható és egyben le is tölthető PDF formátumban jelenik meg negyedévente.
A magazint a digitális generáció két lelkes képviselője, Szűcs István és Varga G. András alapította azzal a szándékkal, hogy saját víziójuk mentén létrehozzanak egy olyan platformot, ami kísérletet tesz arra, hogy összefogja és bemutassa a feltörekvő fiatal tehetségeket, folyamatosan kölcsönhatásba kerülve kreativitásukkal és friss szemléletükkel.
A periodika ugyanakkor önkifejező terepet jelent a divat, design és különböző művészeti ágak már elismert alkotóinak is, túllépve a berögzött felfogáson, folyamatosan kísérletezik. Célja, hogy motiválja a kreatív fiatalokat, megihlesse a már ismert alkotókat, illetve egy emberközeli inspirációs forrássá váljon mind a hazai, mind a globális olvasótábor számára.
Egy szenvedélyes és elhivatott csapat dolgozik a lapszámonként különböző témát feldolgozó tartalom megalkotásában és koordinálásában. Botos Dániel, Molnár Anikó és Katona Kriszta kreatív ötletei alapján születik meg a három pilléren nyugvó tartalom, mely a divat, mint leghangsúlyosabb összetevő mellett a design és a vizuális művészetek különböző területei köré épül fel. A magazin jelentős részét a különböző vizuális anyagok teszik ki, a szöveges tartalomban pedig jellemzően személyesebb aspektusból mutatják be olyan figyelemre méltó tervezők, művészek munkásságát, motivációját és sikerük hátterét; akik a maguk területén kimagasló színvonalon tevékenykednek.
Olyan stílusos véleményvezérek; az újdonságra nyitott, alkotó szellemű értelmiségiek; ambiciózus, érdeklődő fiatalok figyelmébe ajánlják a LIST magazint, akik értékelik az alternatívákat, igénylik és keresik a kreatív inspirációt.
Én már kezdtem azt hinni, hogy a japánok nem fognak új dologgal meglepni, ám be kell látnom, tévedtem. Legújabb őrületük ugyanis, a világ (szerintem) egyik leggiccsesebb dolga, a dudorodó, mindenféle motívummal ellátott műköröm. Én biztos, hogy nem tudnám ilyenekkel a kezeimen élni a mindennapjaimat, hiszen könnyen beakadhat, vagy attól lehet rettegni, hogy mikor repül le a kedvenc formánk. Szerintetek milyen???
>
A LeCool és a Wallpeople elhozta a Gödörbe ezt a remek kis rendezvényt egy időben több nagyvárossal, melyek: Barcelona, Madrid, Valencia, Lisszabon, Róma, Nicosia, Buenos Aires és Mexico City. Mi pedig szeretjük a kulturális megmozdulásokat. A részletek a remek promóképeken, de a lényeg, hogy hozz egy képet, és ragasztd ki!
A "Be Stupid" üzenetű kampány kockázatvállalásra és a kiszámíthatóság megtörésére invitál egy kis instant bolondozással. A hülye helyzeteket és még hülyébb fiatalokat ábrázoló fotókampányt a Diesel megfejelte egy, mostanában amúgy rendkívül divatos, interaktív vírusvideóval, melyben egy klasszikus Jean-Luc Goddard filmjelenetét táncolják újra a 2010-es tavasz/nyár kollekcióban. A Videó érdekessége az, hogy ha rákattintasz valamelyik ruhára a webshop ugrik elő a kiszemelt darabbal. Sajnos ez a verzió csak a saját oldalukon elérhető el itt.
Húsvét napján nem hagyhatjuk szó nélkül Arne Jacobsen Egg Chair-jét.
1957-ben ötölte ki Koppenhágában ezt a klassz formát, azóta pedig sorra ihleti meg a tervezőket, akik újabb és újabb ruhába öltöztetik Arne foteljét.
A kor egyik legnagyobb hatású tervezője, designere volt (még fogunk róla részletesebben írni), olyannyira, hogy Stanley Kubrick 2001: Űrodüsszeia (1968) című filmjében az Egg Chair mellett több másik általa tervezett tárgy is szerepelt.
Végül egy kis „tojásfestés”! Válaszd ki milyen színű Egg Chair–t szeretnél magadnak:
A DC Shoe és az SE Racing egy közös projekt keretében piacra dobott két limitált szériás bringát. A két típusból 300 készült és gondolom az ára is eszerint alakul, ráadásul mindkettő elég feltűnő jelenség, ezért kétlem hogy valamelyik budapesti romkocsma előtt látjuk majd leláncolva. Sovány vigaszként néhány kép a két bestiáról:
Michelangelo La Pieta című műve nem éppen a feltámadásról szól, épp ellenkezőleg, de sajnos dizájn nyuszikat és graffitizett tojásokat nem találtam, amivel konnektálhatnánk a húsvéthoz, úgy hogy közben hűek maradunk önmagunkhoz, így maradt ez a Nintendós cucc. Mert ha már reneszánszát éli Márió karaktere, akkor miért ne lehetne egy reneszánsz művész alkotását újragondolni és ráhúzni a két olasz vízvezeték-szerelő el nem múló népszerűségére. Kordian Lewandowski meg is tette, és bár a többi műve sajnos nekem nem jött át, ez nem azt jelenti, hogy nem lenne érdemes megnézni őket.
A deszkázás magával ragadó sport. Az ember lehet akár öltönyben, akkor is tántoríthatatlanul hiszi magáról, hogy deszkás, pedig életében nem adott be semmilyen trükköt a hanyattesésen kívül. Nem is csodálkozom, hogy a kiöregedett Jason Podlaski sem tudott megszabadulni az elhasznált és törött cuccoktól. Inkább még gyűjtött hozzá a lomtalanításnál - talán a törött deszkáknál épp nem strázsáltak a brazilok - és csinos kis deszkás ülőalkalmatosságot hozott össze belőle. Most $200-ért számítja meg darabját és szinte mind el is kelt, pedig az elsőre is látszik, hogy nem a kényelem, hanem a fíling volt az elsődleges szempont. Viszont ha ilyen jól megy fel is adok egy hirdetést az expresszen. Törött gördeszka begyűjtő és egy bútorasztalos kerestetik.
Utolsó kommentek