Míg angol közönség már örülhet, az amerikai pedig a körmét rágja a Banksy film közelgő premierjéig, addig a magyar rajongóknak várniuk kell a dvd megjelenéséig vagy addig, amikor végre letölthető lesz az Exit Through The Gift Shop.
De hála néhány kreatív „location managernek” nem csak dokumentumfilmekben láthatunk street art műveket. Korábbi tucatfilmek újranézése néha kellemes meglepetést tartogathat. Íme néhány példa:
Az első filmes helyszín New York ráadásul a művész is ugyanaz. Mind a 28 Nap (2000), mind a Szex és New York (2000) egyik részében WK Interact munkái díszelegnek a háttérben. Az eredetileg francia művész több mint tíz éve él és alkot az urbánus művészetek szülővárosában.
Míg Sandra Bullock és Dominc West csak gyorsan elrohannak az álarcos fegyveresek képei előtt, addig Kim Cattrall és Sarah Jessica Parker lassan andalognak, a hátuk mögött egy tűzfalat befedő murallál, amit egész sokáig látni enged a kamera.
Londonban nem nehéz Banksy munkáiba botlani, így a Hopton Street egykori Lufis lánykája is látható Woody Allen Matchpoint (2005) című filmjében. A galád főszereplő Jonathan Rhys Meyers épp a Temze partjára siet, hogy a folyóba dobja a gyilkosság tárgyi bizonyítékait, de azért még visszafordul megcsodálni a műremeket.
Nem úgy a Csavard be, mint Beckham (2002) című film készítői. Ugyanis a sportcipő vásárlását bemutató jelenetben a metrólépcsőn megbújó Space Invader jószerével észrevétlen maradt. Pedig mennyire adta volna magát egy jó közeli a francia mozaikrakó művéről: föld-lépcső-cipő….Sebaj, a filmbéli külvárosi lányok beszabadulva a centrumba csak az ismert utat járják, így visszafelé menet is látható a kis űrlény.
Egyszóval érdemes leporolni a korábbi dvd-ket vagy vhs kazettákat és újra nézni a nagyvárosi kortárs filmeket, hátha több ilyen részlet előkerül. Ha ismertek ilyet, írjátok meg!
Utolsó kommentek