Honnan származhatnak az olyan társadalmi-politikai tartalmú street artos fricskák, mint a sokszor előkerülő, rendre pikírt módon falrahányt rendőrábrázolások?
Térjünk át Hollywoodba, a mozi ipar „Mekkájába”. Ha már ott vagyunk, figyeljük meg a menő nyomozók, földöntúli képességekkel rendelkező szuperzsaruk, vidéki bajszos serifek, életüket a hazáért feláldozó „brúszviliszek” sztorijait, akiket a filmipar hősökként ábrázolt, mégis azt hiszem, mindig ott volt a fanyar irónia glóriája a fejük fölött. Azóta fejlődött a filmipar, a tudomány, a technika, s így komolyodott a kivitelezés, a „mezei” rendőrök munkáját már egy egész tudóshad segíti, s így oszlik az iróniaköd is lassacskán, s ez társadalmi megítélésükre is hatással lehet.
A rendőrök lassan teret vesztenek az ostobaság-sztereotípiák mezején is - pl. egyre kevesebb a "butarendőr" vicc.
A másik opció, hogy bizony a rendőri túlkapások, korrupciók is jelen vannak, néhány (számosítást, saccolást, mennyiségi mutatókat nem merek írni) rendőr azt gondolja, hogy az egyenruha mindenre feljogosítja. Másrészt viszont, az intézményesítés óta jelen van a rendvédelem, s bizony kell is, hogy jelen legyen, de azt gondolom, a relevancia tengelyén kellene mozdulnunk, s mérlegelni, hogy mi számít igazi bűntettnek, s mi nem.
Na, de nem komolykodok tovább, lássuk, hogy a politikai aktivistaként is működő Banksy hogyan vélekedik a Biztos urakról. A kultikus brit művész rendőrábrázolásai egyébként nagyon beszédesek és persze politikai fuvallattal születnek. (Ha a többit nem is annyira, a csókolózó "rendőrpárt" bizonyára ismeritek.)
Utolsó kommentek