Címkék

3d (5) 8bit (4) above, (4) absolut (3) action (3) action, (10) ad (3) adidas (8) adv (6) adv, (3) advertising (10) alkohol (5) állat (5) allat (4) állat, (8) animacio (9) animáció (4) animacio, (12) anime, (6) apple (4) art (74) art, (30) artwork (50) artwork, (14) asztal (10) asztal, (4) audi (3) auto (22) autó (15) auto, (8) baba, (4) babu (3) babu, (6) balatonsound (4) Banksy (12) barokk, (3) Berlin (5) bicaj (3) bicikli (36) blog (6) BMW (5) bolt (5) Bor (5) borító (5) brand (5) bringa (56) bringa, (13) budapest (34) buli (25) bútor (6) butor (28) butor, (20) celeb (9) celeb, (7) cipo (9) cipő (18) cipo, (3) cirkusz, (4) coca (5) Cola (5) concept (15) concept, (4) crossover (3) csaj (17) csajok (6) csoki (5) csokolade, (5) csomagolas (21) csomagolas, (3) cuki (3) cukor (3) custom (12) DarthVader (3) dekor (12) dekor, (7) design (245) design, (107) deszka (17) digital (15) digital, (11) divat (82) divat, (22) diy (14) DIY (9) diy, (20) doityourself (26) doityourself, (21) dollár (3) eco (12) eco, (15) egészség (6) egyedi (11) ekszer (5) ékszer (9) ekszer, (3) eletrajz, (3) ember (6) enterior (18) enterior, (48) epiteszet (3) építészet (21) építészet, (15) epulet (5) epulet, (13) esemeny (78) esemény (20) esemény, (6) esemeny, (52) étel, (6) étel (14) exclusive (32) exclusive, (25) extrem (17) extrém (3) extrem, (11) fa (6) facebook (3) fashion (4) fast food, (6) fenntartható (3) feny (7) feny, (3) fénykép (4) ferfi (3) festék (7) festékszóró (4) festes (21) festés (7) festes, (17) festészet (3) festival (7) festmeny (20) festmény (3) festmeny, (33) fesztivál (3) figure, (4) film, (26) film (56) fixi (6) fless (4) fless, (6) fotó (14) foto (54) foto, (41) fotografia (7) füles (4) fürdőszoba (3) furdoszoba (9) furdoszoba, (6) futás (8) future (4) galeria, (4) geek (16) geek, (21) gerilla (6) giccs (5) gitár (3) google (3) gördeszka (21) gourmand (9) graffiti (111) graffiti, (52) grafika (30) grafika, (15) green (25) green, (15) hand made (6) hand made, (16) hangfal (5) hangfal, (5) haring (3) hiphop (4) hipster (3) hip hop (7) home made (5) home made, (6) horror (9) horror, (6) humor (10) IKEA (4) ikon (3) illusztracio (35) illusztracio, (13) indie (5) ingyenes, (3) installacio (8) installacio, (11) interior (8) interior, (7) interjú (13) interju (8) iPhone (10) ipod (3) iroda (6) iroda, (10) ital (16) japan (7) japán (3) japan, (13) játék (16) játék, (4) jatek (39) jatek, (13) kabitoszer (3) kabitoszer, (4) kaja (4) karacsony, (3) karton, (3) kávé (4) Kazetta (3) kep (14) kép (5) kep, (12) kepregeny (3) képregény (3) kerékpár (18) kiallitas (67) kiállítás (7) kiallitas, (38) kiegeszito (22) kiegeszito, (17) kisfilm, (5) klip (41) kocka (5) kocsi (10) kollázs (3) kollázs, (4) kollekció (3) koncert (3) konyha (22) konyha, (5) konyv (5) könyv (16) konyv, (6) könyv, (5) konzol (3) környezetvédelem (16) kortars (7) kortars, (12) kreatív (14) kreativ (120) kreativ, (45) kulcs (3) kult (19) kult, (7) kutya (8) lakas (26) lakás (21) lakas, (19) lakás, (15) lakberendezes (83) lakberendezes, (37) lamborghini (4) lámpa (9) lampa (25) lampa, (9) lánc (4) lego (15) lemez (3) letoltheto, (4) limited (4) limuzin (4) logo (4) London (6) luxus (13) luxus, (6) magazin, (3) magyar (8) mario (4) marketing (8) marketing, (8) matrica (6) matrica, (6) medve (3) mese, (5) mese (3) meztelen (8) meztelenség (6) mindennapi (3) Mini (6) minimál (3) mobil (3) mobiltelefon (4) modell (3) motor (4) mozi (12) mozi, (5) művészet (51) muveszet (59) muveszet, (48) muzeum (4) muzeum, (3) naketano (3) Naptár (4) Nestlé (3) newyork (6) Nike (23) nintendo (8) nintendo, (3) női (5) nyár (4) nyaralás (3) nyereményjáték (3) nyomtatott (3) öko (4) olaj (3) olasz (4) Óra (5) ora (12) package (3) pacman (3) painting (5) painting, (4) pályázat (7) papercraft (4) papir (11) papir, (3) Párizs (5) parizs, (3) parkour (4) parna (14) party (14) pentek (10) pénz (7) photo (9) photo, (5) Photoshop (6) pia (3) piac (4) pixel (6) pixel, (3) plakát (7) plakat (11) plakat, (7) podcast (4) polc (9) polc, (4) póló (3) polo (6) pop (8) pop, (4) pop art (12) porcelán (3) porn, (3) porsche (3) portfolio (12) portfolio, (5) portré (5) portugália, (4) poszter (9) print (3) projekt (4) projektor (3) propaganda (8) propaganda, (8) rajz (18) rajz, (8) rajzfilm (3) rap (5) recept (3) recycle (13) recycle, (4) redbull (4) reklám (28) reklam (51) reklam, (12) retro (20) retro, (3) ruha (43) schweppes (3) science, (4) skate (7) skateboard (9) ski (3) snowboard (8) snowboard, (3) Sör (15) sport (65) sport, (3) sport tuning (3) spray (5) starwars (8) stencil (24) stencil, (16) stop motion (3) street (43) street, (13) streetart (184) streetart, (39) stunt (3) superman (3) szek (21) szék (8) szek, (5) szépség (3) szex (7) SZIGET (8) szin (4) színek (5) színes (5) színház (3) szoba (4) szobor (8) szocio (8) szörf (3) szürreális (3) szurrealizmus (9) tánc (3) tartó (4) táska (7) tavasz (3) tech (4) technik (42) technik, (8) terelvalaszto (3) termeszet (15) természet (4) termeszet, (4) tetko (5) thinkglobalactlocal (23) thinkglobalactlocal, (3) tipografia (4) tipográfia (5) tojás (3) tv (5) ujsag (7) ülés (3) underground (15) underground, (9) urban (118) urban, (8) usa (4) utca (44) üveg (3) város (3) vicc (6) vicces (10) video (108) videó (8) video, (5) vintage (4) visual (4) víz (21) vizual (70) vizual, (4) vodka (4) wamp (3) warhol (7) wii (3) zene (125) Címkefelhő

De-branding

Érdekes aspektusból közelítette meg a dohányzás problémakörét az guardian tavalyi cikke. Vajon akkor is könnyen eladhatóak lennének a sokak által kedvelt tüdőromboló dohányárúk, ha a dizájnos, csili-vili külcsín helyett csak egyszerű szürke dobozkák sorakoznának a polcokon, szabványos fontokkal feliratozva a különböző márkajelzéseket? És akkor vajon mi alapján döntenénk? Kevesebb lenne a dohányos? Az anti-branding divatos mostanság, és nem csak a füstölők területén. Egyszerű samponos flakon, márkajelzéstől megfosztott ruhadarabok, de-branded art. Te csatlakoznál a design ellenes mozgalomhoz?
 

2009.11.11. 21:19 | lanti

Címkék: design art kreativ urban

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapibetevo.blog.hu/api/trackback/id/tr621518890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balazsman 2009.11.11. 23:29:37

ez kicsit olyan, mint a "hogyan lennél inkább vak? baleset után vagy születéstőlkezdve?" abszurd problémaköre

ha már vannak kialakult prekoncepciók a márkákról, nem hiszem, hogy nagy zavart okozna a terméket igazán(!) megvásárolni akarók körében, hogy tipikus jelzések nélkül is megvegyék, amit akarnak.
Más a helyzet a benyomásokra jobban építő, kevésbé lojális dolgokkal kapcsolatban, mint pl. egy sampon. A cigi az bűntársi szövetség, ott nem "lépünk félre" (csak ha tarháláskor nem tud senki megkínálni a kedvenc márkával), de a szépségápolás vagy bármilyen más élvezeti cikk már erősebben függ a külső megjelenésétől.

a ruházati de-branding viszont működik, jelen van, sokaknak van annyi esze, hogy ne vegyenek meg nagylogós cuccokat még akkor sem, ha az eredti és nem ordas hamisítvány.
Nekem a kedvenc márkajelzési módom az, amikor a farmerek farzsebén a varrás valamilyen begyakorolt módon jelzi a márkát (de nem betűkkel)

Azasöndör 2009.11.11. 23:31:40

ez nem design-ellenes, hanem embléma-ellenes! nagyonis dizájnosak ezek a tárgyak, egyszerűek és elegánsak, önmagukban, és nem a cégér miatt.
a cigik az megint más, az tényleg "antidizájn", szerintem biztos lenne hatása a dolognak a fogyasztásra. sokan a márkához ragaszkodnak. hányszor hallottam, hogy "ha nem lenne barna szoccsi, leszoknék".. ebben nagy hatása van a csomagolásnak, ez egész biztos! (pl. a szofinál sokan már azon fanyalogtak, hogy átlátszó, levehető celofán került a csomagra...)

it_guru · http://www.itguru.blog.hu 2009.11.11. 23:33:01

A "sztrájkkal" önmagukat márkázzák.

2009.11.11. 23:34:56

szerintem zsír lenne, ha minden ilyen lenne. ott állna a fogyasztó a polc előtt, és kénytelen lenne elolvasni, miből készül a termék. helyére is kerülne sok sok dolog, főleg az életérzés-márkák. viszont amíg kevés ilyen van, a de-branding is branding. :)

it_guru · http://www.itguru.blog.hu 2009.11.11. 23:36:33

@R850R:
Igen, ezt írtam én is. Szerintem is.

Kopiás Attila Steve 2009.11.12. 00:20:18

Csatlakozom azokhoz, akik kiemelik, hogy a debranding nem dedesigning.
Ha megkerüljük a cigis témát, akkor itt arról van szó, hogy azok a dolgok, amiért _én_ fizetek, azok ne árasszanak el engem és ismerőseimet reklámmal. Ha egy cég azt szeretné, hogy a ruhámon hordjam, lakásomban nézegessem a logóját, keressen meg és mondja meg, mennyit fizetne ezért a reklámtevékenységért... Egy ingyenes T-mobil koncertnél ott a csere, te megeszed a reklámot, cserébe kapsz stinget meg mittoménkit. De hogy én fizessek azért, hogy reklámozhassam őket, az fura lenne...
Ha visszatérünk a cigire, engem ott se nagyon befolyásol hogy néz ki, azt keresem, aminek legkevésbé irritáló az íze hosszú távon, és mint ahogy kaját sem a csomagolása miatt veszek, itt sem hat meg, legföljebb röhögök a pallmallen, amiért évente újratervezik a dobozukat, mintha érdekelne bárkit is...
A múltkor kertipartin néztem végig 20-30 fős társaságomon és döbbentem le rajta, hogy egy kivétellel mindenki szöveg és logó nélküli ruhában volt, mint ahogy tényleg lenni szokott, pedig nem egy a stílus, mindenki a saját ízlése szerint öltözködik, de valami random multi önkéntes plakátjává válni, az fel sem merül senkiben...

Bambano 2009.11.12. 01:27:30

cigaretta korhatáros jövedéki termék, ezért zárt helyen, kiszolgálással árusítják, nem szabadpolcos rendszerben. csórikám odamegy a pénztároshoz, hogy szofit kér, pont.

csak a legelmeroggyantabb idióták szivatnák még jobban a pénztárost, hogy sima egyforma doboz, azonos fontokkal, tehát ahelyett, hogy lekapná a polcról a megfelelőt, leszedetik vele a fél polcot, olvasgasson, tájékozódjon, majd utána adja ki a kért árut.

Aki ezt kitalálta, annak még a szomszédja is hülye. de minimum fogalma sincs az árusítási szokásokról

allasvarazs · http://www.allasvarazs.info 2009.11.12. 02:53:41

Szerintem ez a mozgalom is csak egy nonkonformista megnyílvánulás. Ha a szürkeség lenne az általános, ugyanezek az emberek, hirtelen a színes dolgokat kezdenék kedvelni. :)

cs242 2009.11.12. 07:19:46

Ruha-ügyben hülyét kapok: nem talál az ember egy felirat nélküli ruhadarabot.
Még én fizessek, azért, hogy reklámhordozó legyek....

ostván 2009.11.12. 09:05:43

Emlékszik még valaki a "Másik mosópor"-ra? Barna papírzacskó, stb. De csak addig ment, amíg érdekes volt.
Aki régi dohányos, az tudja, mit akar. Az újak meg úgyis végigpróbálnak mindent. A felirat tényleg csak a kereskedő dolgát nehezítené meg.

Gilderoy 2009.11.12. 09:16:52

Mind a dizájnmentes dizájnhoz, mind a brandmentes brandekhez csatlakozom.

Samott 2009.11.12. 09:22:35

Egyeb termekeknel nem erdekel, de a ruhadaraboknal az oruletbe tud kergetni, hogy alavetoen jo szabasu darabokon felesleges szovegek diszelegnek. Ugyanakkor szoveg nelkul megvennem.

lcutti 2009.11.12. 09:26:09

@cs242: Én is így vígyok vele. Még szerencse, hogy az ilyen feliratos cuccok többnyire hitvány műszálas szarok, úgyhogy még felirat meg logó nélkül se kellenének.
Még rosszabb a helyzet, ha sportcipőt/ruhát akar az ember. Hetekig koslattam a boltokat, mire találtam egyet szinte láthatatlan logóval.

Roan 2009.11.12. 09:28:19

A de-brandingnek van értelme, de csak akkor, ha okosan csinálják. Mondjuk prémium kategóriától felfelé, kivéve a sznob-hatású termékeket:)

Viszont akár tetszik, akár nem, a márkanév hozzáadott érték, amit ezért fel is tüntetnek az árun, s ezért meg is kell fizetni.

lcutti 2009.11.12. 09:42:03

@Roan: Az első mondat kivételével pont fordítva gondolom.
Látható logó, felirat = sznobhatású, ugyanaz kívülről nem látható jelzéssel OK.
Láttam pl. 50-60 ezer Ft-os cipőket, egyiken se volt márkajelzés kívül.

Roan 2009.11.12. 10:19:16

@lcutti: Szvsz a látható logó =/ sznobhatású termék: az olcsó kínai (hogy ruhánál maradjunk) cipőket, ruhákat a 60 éves bácsi nem valószínű, hogy a márkanév miatt veszi meg, s pont nem érdekli, hogy a cipő pl. Xi-hoang márkanévre hallgat, a lényeg az ár.

Ez csak megérzés, de én nagyjából a prémium fogyasztóktól felfelé teszem, hogy öntudatosabbak, s elutasítják a jól vizualizált márkajelzéseket. Persze sznobok mindenütt vannak, s nekik szükségük van az agresszív logózásra.

Egyébként a ruha azért érdekes, mert az az önkifejezés egyik legerősebb megnyilvánulása, ezt követi csak az óra, autó, stb. A háztartási/műszaki cikkeket érdekes módon nem emlegeti senki; nyilván, kevesebbeket zavar a HP felirat a notebookon vagy Cif felirat a mosogatószeren, pedig ezek is belépnek az életünkbe.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.11.12. 11:54:47

És a kérdésre nem sikerült választ találni? Vagy nem volt felmérés?

fűrészpor · http://www.pallas70.hu/tanfolyam/aruterito-tanfolyam.php 2009.12.09. 12:03:29

Nem is tudtam, hogy van ilyen! O.o
Így a bejegyzés olvasásáig azt kellett hinnem, hogy kúl vagyok, amiért nem veszek olyan ruhát, amin márka jelzés látható. Az az elvem, hogy nem vagyok reklám tábla. A táskámon is lefedtem a márka jelzést, mivel leszedni nem tudtam úgy odavarrták. Cipővel is hasonló a helyzet csak ott sem elfedni, sem leszedni nem tudom, azonban, hogy mégis más legyen átfestettem. :) Amikor nyáron új edző cipőt mentem venni az eladó nem ismerte fel a saját termékét a lábamon. :) Igaz az már jól szét is volt hordva, de ez már mást tészta.
Összegezve: teljesen egyet értek a törekvéssel.
Senki ne tegye magát ingyen reklám táblává.

 

süti beállítások módosítása